Zdjęcie:

środa, 25 lipca 2018

Kościelec (2155 m n.p.m.) to góra wyjątkowa, zarówno pod względem wspinaczkowym, widokowym jak i wizerunkowym. Przez wielu uważany jest za najpiękniejszy szczyt w Polskich Tatrach. Jest chyba najbardziej charakterystycznym i okazałym pod względem kształtu szczytem w otoczeniu Hali Gąsienicowej. 
Swój fenomen góra zawdzięcza najpewniej wyglądowi. Strzelista, przypominająca stromą piramidę sylwetka przyciąga wzrok, wzbudza respekt i grozę, a jednocześnie wzmaga chęć zdobycia wierzchołka. Wystrzela w niebo piramidalną ścianą, która z oddali wydaje się być niemalże pionowa, przez co sprawia wrażenie niedostępnej, wręcz niemożliwej do pokonania.

 
Nazwa szczytu wywodzi się prawdopodobnie od kształtu przypominającego spadzisty dach kościoła. Wespół z Małym Kościelcem i Zadnim Kościelcem tworzy tzw. Grań Kościelców, dzielącą Dolinę Gąsienicową na dwie części: Zieloną (na zachodzie) i Czarną (na wschodzie). Często turyści nazywają ją Górą Strachu, ale czy zasługuje ona na takie miano. 
Stare porzekadło mówi, że strach ma wielkie oczy. Czy ma ono także odniesienie w przypadku Kościelca..?? Wielu turystów prosi mnie o dogłębne wyjaśnienie tej kwestii i szczegółowe opisanie trasy na szczyt Kościelca. Postaram się w tym poście zrobić to bardzo solidnie i dokładnie, by rozwiać wszelkie wątpliwości i przedstawić jak najbardziej prawdziwy obraz tego wspaniałego szczytu, a przy okazji zaprezentować piękne tatrzańskie panoramy, roztaczające się z podejścia na Kościelec i jego kulminacji.


Ruszamy na szlak.. Zapraszam na kolorową fotorelację ze wspinaczki na szczyt Kościelca pod linkiem poniżej..!!

Link: KOŚCIELEC 


1 komentarz:

  1. Byłam na Kościelcu parę lat temu, ponieważ jestem niskiego wzrostu to faktycznie musiałam się nagimnastykować ale dałam radę. dzisiaj oglądając wspaniałe zdjęcia przeżyłam to jeszcze raz. Dzięki za opis i zdjęcia. Super, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń