Zdjęcie:

czwartek, 10 marca 2022

BESKID SĄDECKI

Chata górska CYRLA 844 m n.p.m.

Ruiny Zamku Ryterskiego..
 
 
Podczas wędrówek po szlakach Beskidu Sądeckiego napotkałem grupkę turystów ze Śląska, którzy „zakotwiczyli się” na dwa tygodnie wakacji w Piwnicznej Zdroju... W rozmowie przy kufelku piwa opowiadali o miejscach, które już odwiedzili, a ja zaproponowałem im kilka ciekawych szlaków i okolicznych atrakcji.. Przed powrotem do domu zadzwonili do mnie dziękując za podpowiedzi. Szczególnie spodobał im się spacerowy szlak do położonej na zboczach Makowicy – Górskiej Chaty Cyrla, połączony ze zwiedzaniem ruin Ryterskiego Zamku. Zachwycali się wspaniałymi widokami z zamkowego wzgórza, a pyszne domowe dania w Chacie Cyrla tak im smakowały, że byli tam trzy razy. Wiedziałem, że im się spodoba, ponieważ wielu turystów, którzy odwiedzają Rytro, poza górskimi wędrówkami wybiera to miejsce na posiłek i rozsmakowywanie się domowym jadłem.. Nie pozostaje zatem nic innego, jak przedstawić teraz ów relaksowy szlak z jego malowniczymi panoramami, odwiedzinami w Chacie Cyrla i wizytą na zamkowym wzgórzu.. Trasa wędrówki liczy około 7 km, a czas jaki zajmie jej przejście z postojem na posiłek w schronisku Cyrla i podziwianiem panoram z ruin Zamku Rytro powinien zamknąć się w granicach 3,5–4 godziny.
 

Zapraszam na szczegółową fotorelację pod linkiem poniżej:

 Schronisko CYRLA - Zamek RYTRO

 

 

 

1 komentarz:

  1. Ale fajnie...kurcze wspomnienia dzieciństwa wróciły. W tamte okolice to się jeździło dwa a nawet trzy razy podczas wakcji.no i warto by tam było wrócić.

    OdpowiedzUsuń